Van angst naar moed(ig) !

Zijn we een mens uit één stuk of zenden we verschillende boodschappen uit. Dit laatste betekent het einde van iedere gezonde relatie!! 
En denk niet dat het 
onuitgesprokene 
niet opgemerkt wordt!! 
Integendeel.
 Het kan harder 
maar ook 
"zuiverder" 
doel treffen 
dan dat 
wat 
gesproken 
werd.

Willen we of niet. 
Dat is de belangrijkste 
vraag
misschien wel. 
Het zal blijken 
uit wat we 
doen 
of 
nalaten. 



Tot nu toe merk ik nu zocht ik meer in de richting van de angst. 
Men is bang vertrouwen te geven of te ontvangen. Het maakt kwetsbaar... denken we. En dààr zijn we ozo bang voor. 

Maar nu bedenk ik :
Het gaat er juist om die angst in mijzelf 
te onderkennen, te aanvaarden. 
En dan kan ik "mijn wil" inzetten 
waarmee ik mijn angst overwin. 

☀️ 

Angst maakt ons kwetsbaar. 
Angst isoleert en maakt daardoor kwetsbaar. 
Vertrouwen verbindt en
maakt juist
daardoor
minder kwetsbaar.  




Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....