"De mand" en dan.. 💣

Een verhaaltje over Rudolf Steiner moet ik altijd om grinniken en ik denk altijd weer : "Goed zo Herr Dr, die zat".

Herr Dr Steiner was ergens uitgenodigd om te komen eten. Nou dat was me wat. Daar zou ik ook beetje zenuwachtig van worden.

Gezellig keuvelen aan tafel. Waarschijnlijk in de gezelligheid, dan ontglipt je wel eens iets zeker wanneer je een goede beurt wilt maken... hoe dan ook Herr Dr Steiner vernam dat de gastheer en gastvrouw gewoonlijk bij het eten een glaasje wijn dronken. Maar ja ze wisten dat Herr Dr tegen alcohol was. Dus ja, zo vertelden ze dat ze vanwege zijn bezoek de wijnfles maar verstopt hadden in de stortbak van het toilet. (Dat doen sommige mensen die geen raad weten met hun geheime voorraad👀).
Ja ja "af en toe een glaasje 
bij het eten 🎶🎶




 Een onverwachte reactie van de kant van Herr Dr Steiner. Hij ging naar het toilet, pakte een handdoek en zei binnenkomend met die fles wijn in z'n handen : "Zo, doe nou effe gewoon zeg. Ik wist dit toch wel maar je moest het wel zèlf vertellen. Alsjeblieft. Proost". 

Nou ja dat van dat toilet verzin ik erbij. Dat is een beetje mijn?? 🤡
En hoe ik hier nù opkom?? Tja... Géén idee. Gewoon leuk verhaaltje. Toch? Door de mand vallen bij Herr Dr Steiner... 😁 

Stortbak van koper. 
Je had ze ook van porselein. 
Nou ja dan was het in dit geval weer 
een soort porseleinkast 
geweest. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....