Ware Liefde is ware Vreugde.


 Hoe doe je dat het kruis zoeken? Je zoekt de ellende toch niet op als normaal mens?!

De mens "vàn" de wereld vindt dit stapelgek. Die wil een "Glorie" zonder prijskaartje eraan. 

De mens "in" de wereld kent het geheim.

Wat ik elders schrijf het is meer een niet wegvluchten van het kruis. Dat betekent het "niet van de wereld maar in de wereld" zijn. Het leven in twee werelden. Het "vol" leven in deze wereld met het bewustzijn te behoren tot een "andere" wereld.

Dat betekent pijn en lijden. Ja, er is pijn en lijden bij iedere mens. Óók bij de mens die geheel opgaat in de aardse wereld. En ik denk zelfs nog meer lijden en pijn dan bij die mens die zich bewust is van de andere Werkelijkheid, Pelgrim is op aarde. 



Het kruis verandert in "Glorie", verandert in diepe vreugde op het moment dat ik het leer liefhebben. 

De pijn wordt niet veroorzaakt door het kruis maar door mijn verzet. Dat is een weg van innerlijke transformatie.

En op het moment dat dit gebeurt "keert alles om"... Misschien veranderen (nog) niet meteen mijn omstandigheden, maar mijn beleving wordt een andere. Misschien begrijp ik ook niet (meteen) alles en toch is het kruis niet zinloos meer.



En hoort juist ook niet bij "kruisdragen", bij het opgeven van het verzet... dat vragen verstommen???!!! 

Liefde kent geen "waarom's" en geen "daarom's". Liefde heeft lief. Een onbegrijpelijk wonder. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....