Een wijze les.... Van mij🤣


Dè Broeder van
het Rozenkruis. Misschien al
72 jaar oud! 
Tikje op de schouder. 
Tijd om op weg te gaan!! 



 









Vandaag denk ik over de afgelopen jaren. Over een aantal pijnlijke ontmoetingen. Goed, ik maak daar verder geen woorden nu aan vuil.

Ik ga vertellen aan hen die hetzelfde overkomen is of die dit nog treft. 

We weten dat we een ander niet kunnen veranderen. Wanneer die ander niet wil of niet kan of... Dat is niet mijn probleem. Je kan lang proberen een contact gaande te houden of te herstellen zelfs. Maar er komt toch een moment dat je tegen jezelf moet zeggen: "Vandaag is het de eerste dag van de rest van mijn leven".

 Je kiest het ruime sop. Fris windje, vrij ademen. Weg uit de beknelling waarin die ander je blijkbaar toch graag zag.

Maar sommige mensen die jou óók als een minkukel behandelen kom je toch regelmatig tegen. Zo gaat dat. 

Wil je niet iedere keer naar adem happen wanneer je ze aan ziet komen?? Gewoonlijk geef ik geen adviezen omdat alles ook weer individueel is. Maar deze zou zo in "Wie erlangt man Erkenntnisse der höheren Welten" van Rudolf Steiner kunnen. 🌹



Het enige wat je te doen staat is doen wat die mensen niet verwachten van jou als minkukel. Kijk ze recht aan en groet vriendelijk. Misschien moet je eerst wat overdrijven. Een soort toneelstukje omdat het best spannend is. Een volgende keer wéér, en wéér. Het maakt niet uit hoe die ander reageert. Dat is niet jouw probleem. 





Na een poos merk je dat het als vanzelf gaat. Die ander doet altijd wat zij/hij gewend was. Prima. Maakt niet uit. Maar let op het veranderen van je eigen gevoel in de loop van deze tijd!!! 

Moet je eens zien over 10 of 20 jaar of een volgend leven!!! De èchte minkukel zit dan op de blaren...en jij mag ze doorprikken en vervolgens deze minkukel "pamperen" 😁 🕺 

Niets oog om oog. Geen wraak. Liefde!!! Want dat heb jij in dit leven al geleerd... Een vrije keuze... 💪 En... mede dankzij déze medemens die je dàn aan het "pamperen" bent. En jij zal je dat bewust zijn. Die ander waarschijnlijk niet...op dàt moment. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....