Let op "energieverspilling"....



Verspilling van  energie is een "zonde". Er kan en mag niet alleen maar "afgetapt" worden. 
Dàt is de les van de afgelopen 24 uur. En deze uitspraak van Gandhi gaat in die richting. 
En dit heeft onder andere te maken met de keuzes die ik maak. Die alleen ikzelf kan maken. Wààr steek ik mijn toch beperkte energie in. Iedereen is "beperkt" wat dit betreft. Ken je grenzen. Waar, bij wie ligt jouw taak? Waar moet en wil jij je op richten? En ja, daar is het toch wel heel serieus hoor :

"Trek energievreters uit het stopcontact". 

En natuurlijk weten we dit allemaal. Ook ik weet dit al heel lang. 
Misschien dat wanneer je ouder wordt je de directe "link" 
kunt leggen tussen het één en ander. 
Wanneer je jonger bent heb je toch iets van : niet zeuren, alles kan. Ik ben jong en sterk. Je slaapt eens en staat verkwikt weer op. Niks aan de hand.... dènk je! 

Ouder geworden leer ik nù dat ik werkelijk méér rekening met mijn krachten moet gaan houden. 
En dan komt het niet meer zo aan op "wat kàn ik (aan)" als wel 

Wat wil ik!!! 
❤ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....