Instabiel? Onberekenbaar? Kracht?

In de "beweeglijkheid" is gezonde kracht. Het betekent niet alleen "loslaten" en weer "vinden". Het betekent óók : altijd weer de kans een betere vorm te vinden... Het oude loslaten, het nieuwe kan komen... Een eindeloos en eeuwig gebeuren. 
IJs heeft die mogelijkheid niet meer al was het eens levend water... Het zàl de warmte weer moeten vinden om opnieuw levend, stromend, beweeglijk te worden. Warmte is nodig om bevrijd te worden uit de 
verstarring. 
☀️ 
Het is de strijd tussen 
warmte en koude. 
Wij staan allen midden in 
die strijd. 
In deze beweging, 
deze strijd
is juist onze 
plaats. 
☀️ 
Het innerlijk "doorslaan" 
 naar 
koude of warmte 
geeft ons niet de juiste 
toestand 
van
 "beweeglijkheid". 

Het gaat niet 
om goed of niet goed 
van warmte of koude. 
Het gaat erom 
hoe ik mijn weg vind 
tussen en in
 deze beide toestanden. 
Zoiets.
☀️ 

Misschien kan ik het
 ook zo beschrijven :

Ik moet leren kennen 
het wezen, de geest 
van het water 
om het ijs te begrijpen. 
☀️ 
Warmte en koude. 
Alletwee zijn nodig. 
Het "te" warm, 
het "te" koud
leert me wat warmte
 is èn doet
en 
wat koude 
betekent. 
☀️ 

Het "heen en weer" 
tussen
 verstarring en oplossing... 
dààr "leven" wij. 

Beter:
Dààr ontstaat bewustzijn. 
 

☀️ 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....