"De Waarheid zal u vrijmaken.." .

 Dat staat ergens geschreven. Daar kan een ieder ook weer hoop uit putten.

Ja, bij liegen vindt onvermijdelijk een "Machtsovername" plaats. Wie daar een zintuig voor heeft merkt dat. Vaak tot in het fysieke.



Hoe weer "bevrijd" te worden wanneer ik in de val van de leugen ben getrapt om wàt voor reden dan ook?

Heel eenvoudig. Door "De Waarheid". En hier is ie dan weer.

Christus spreekt óók vandaag :

"Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven".

Alleen door Hem, niet slechts "via" Hem, tot het Licht, de Liefde, de Vrede.. 

Door Hem is als het gaan door een open deur. Maar dat "gààn" houdt wel een activiteit in van mijn kant.

 "Ik ben de Deur". 

Via.. door die deur kom ik in het Licht ... Ik zèlf echter zal de stap over de drempel moeten zetten. Dàt doet Hij niet voor ons. We zijn vrij het wèl of niet te doen.


"De wapens neer"

Het zegt ook wel iets : de deur is open,de drempel ligt daar, maar er is géén luchtledigheid!!! De open ruimte is gevuld.... En daar kunnen we doorheen. Stappend over de drempel... 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....