Een nieuwe dag, een (eeuwenoud) geluid.

Wat "schimmige" 
figuren. 
Levende doden. 
Je loopt er dwars 
doorheen en
ze bemerken 
het 
niet. 
Willens en wetens hoor. 
Niets onwetend. 
Niet onschuldig. 
We zijn geen
Adam en Eva
meer. 
Niet een:
"Ich habe es nicht gewusst". 
We willen niet!!! 
Zo eenvoudig èn 
zó 
treurig 
is het!! 
We pesten, 
we treiteren, 
we negeren 
bewust. 
En we voelen
ons beter 
maar zijn gelijk
de 
eerste de beste
terrorist.
Meedogenloos. 
❤ 





Merkbaar dagdagelijks is eerder dat we geen donder om elkaar geven. 
Het gaat om onszelf. 
Onze mening, 
gemak, 
comfort. 
In feite doet de hele rest er niet toe! 
"De hele rest" :
Vluchtelingen, 
hongerenden, 
(klein)kinderen. 
Volgende generaties
doen er niet toe. 
Klimaat-en milieuproblemen 
moeten anderen 
maar oplossen. 
Offers brengen zèlfs hiervoor... 
We weigeren glashard. 
Verziekte zooi. 
☀️ 
En waar ik wel direct iets zou kunnen doen 
daar pest ik en treiter ik. 
Dààr vergiftig ik
de leefomgeving 
van de 
buurt/buren. 
Misschien wel om
 eigen angst
 èn
geweten te 
overschreeuwen. 
Ook weer 
blufpoker!

Maar het gaat 
wel altijd 
ten koste van een 
medemens 
die ik niet 
of 
nauwelijks 
ken. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....