"Kastenstelsel".

 


Dit is nu zo'n verschrikkelijke kreet. Vroeger hoorde ik vaak. Wie deze verzonnen heeft staat wat mij betreft aan "de verkeerde kant". Kinderen hiermee opvoeden is een regelrechte misdaad!! 
Het is wel veelzeggend dat het in termen van geld wordt uitgedrukt... 

PS
Moet nu plotseling denken aan iets dat hier schijnbaar niets mee van doen heeft maar... 
Hierboven heb ik het over mensen die wat mij betreft "aan de verkeerde kant staan". 

Of het nóg gebruikt wordt weet ik niet maar deze zelfde mensen spraken vroeger met minachting over homo's. Die "zijn van de verkeerde kant". 

Eerlijk gezegd heb ik er nooit zo over nagedacht maar nu vraag ik me af wàt ze eigenlijk bedoelden. Raadselachtig. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....