Méér dan een "maniertje"..




 







 


Bron:
Fortress Press
Augsburg Fortress, 
Minneapolis
2003. 
☀️

Niet om gelijk een standpunt in te nemen.
Maar eenvoudig eens over nadenken:
Hoe is dat bij mij??

En misschien als lid van een kerk:
Hoe is dat bij ons??

 


Het is méér dan aan de tijd dit in ons bewustzijn 
"te tillen". 

Het is heel goed ons te laten inspireren door een
Gandhi, 
Martin Luther King. 
Lev Tolstoj. 
Door moedige vrouwen als 

Rosa Parks 
en
Coretta King. 

Maar daar màg, daar kàn het niet bij blijven. Het is niet voldoende. 
☀️ 

Het is mij niet te doen om Geweldloosheid als middel iets zonder bloedvergieten te veranderen.
 Je kan geweld gebruiken om iets te veranderen of je probeert het zonder geweld. 
Twee mogelijkheden.
 Deze laatste zal ik altijd steunen waar mogelijk. 
Natuurlijk! 

☀️

Maar het gaat mij nog om iets anders. En dat is wat ik zie bij 
Gandhi, bij King en bij Tolstoy. 
Bijvoorbeeld. 
Het gaat om een eigen diepe  innerlijke verandering waarin en waardoor geweldloosheid geen keuze meer is maar 
een vanzelfsprekendheid. 
De énige mogelijkheid!! 
. Een werkelijke 
"bekering",
een transformatie. 

Gandhi verwoordde dat kernachtig door te zeggen:

"Mijn leven is mijn boodschap". 

Dat is niet vanzelf gegaan. Het lukt ook nóóit  perfect. Lees zijn autobiografie of lees ook Tolstoy. Altijd gaat het met vallen maar óók weer opstaan!!! Dat is nu precies

 LEVEN!! 

❤ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....