Tergen, treiteren, pesten..nóg een keer.


Vandaag weer een plezierige dag met burengerucht zal ik maar zeggen.

Ondertussen vallen er dagelijks doden door steekpartijen of misschien "gezellig" boogschieten vanaf een balkon of zo. Ik schrik bij ieder voorval. Natuurlijk weet ik niet wat er achter al deze moordpartijen zit. Wàt ik zie is dat mensen door het lint gaan. Steeds vaker. Zou dat óók  niet kùnnen komen door treiteren, pesten, burengerucht.... Door isolement ook!!

En zij die treiteren en mensen tot wanhoop drijven weten precies te vertellen wie wel en niet spoort. Wàt er niet klopt  aan die ander. Hun eigen gekte vinden ze normaal.

Ja het gaat me aan het hart. De grens tussen gewelddadig worden of het leven beëindigen kan heel dun worden. Een heel kleine aanleiding kan dan heel ernstige gevolgen hebben. Men is dan verbaasd  dat iemand om een "kleinigheid" tot iets verschrikkelijks overgaat. De voorgaande tijd of jaren worden niet mee gerekend. Het was een stapeling. Of een laatste druppel. Dat de emmer al lang vol was door tergen, isoleren, roddel, achterklap wordt even overgeslagen en ja men denkt gelijk te hebben : hij of zij spoorde toch al niet. Dat zie je nu maar. 

Kom uit je hol treiteraars, toon je als je dàt lef ook nog hebt. Pesten is gemakkelijk en goedkoop. Schuld bekennen en veranderen is iets ingewikkelder en ja het kost je wat : zelfoverwinning. Maar de meesten zijn daar te laf voor en moeten "op heterdaad betrapt" worden... Achterbaks en sneaky als ze zijn. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....