Ge-☀-d verstand!!

 




Nieuwe Corona- maatregelen. Mensen worden steeds moedelozer. Schuld kunnen we het maar beter niet over hebben.

Ondertussen wordt gehamerd op vaccineren. Nu ben ik geen deskundige en ook kan ik nooit een ander raden wat te doen. Verplichting blijf ik tegen! 

Maar die overvolle ziekenhuizen, IC's.... Alles loopt vast en de Zorg-medewerkers ook daar is toch een grens van wat nog kan/mag.

En nu dacht ik zo: Kijk je niet laten vaccineren misschien met heel redelijke en terechte argumenten onderbouwd... De vaccinaties bieden geen blijvende bescherming. De varianten vragen waarschijnlijk ook weer om een ander vaccin. Je wilt misschien niet volgespoten worden...

Toch wanneer ik regelmatig in een omgeving kom of woon waar ik gemakkelijk besmet kan raken en vervolgens weer anderen kan besmetten... Ik zie nù de overbelaste  zorg met alle gevolgen van dien... De vaccinatie beschermt in ieder geval redelijk een bepaalde tijd... Terwille van de situatie in de ziekenhuizen en àlles als gevolg daarvan nù, zou ik me toch laten vaccineren. En volgende keer zie ik wel weer.

Egoïsme, fanatisme helpt ook niet veel verder. Ieder kan alleen voor zichzelf de afweging maken. Maar doorslaggevend zal toch moeten zijn het grotere belang. Op dit moment. Vind ik nù. 

Zo dacht ik een beetje door opmerkingen en reacties. We moeten het hoofd koel houden met elkaar. Dat is één ding dat ècht zeker is.




PS.

Wat ik wèl een heel merkwaardige overweging vind wat de anderhalve meter betreft is dat hier en daar het geluid vanuit een kerkelijke gemeente klinkt : De kerken hoeven zich niet daaraan te houden aan die anderhalve meter maar... wij zijn solidair met de rest van de maatschappij, wij gaan ons daaraan houden.. Kijk daar valt zèlfs de mijter van het hoofd van de Heilige Sint Nicolaas! Daar wil ik sowieso dus niet naar toe gevaccineerd of niet! Het klinkt héél mooi maar ....het is toch een volslagen maffe overweging. Mijn maag draait er van...Maar goed die maag van mij  en de kerk met mìj...die hebben het wel vaker zwaar te verduren.☺ Maar dat is een ander hoofdstuk.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....