Oorlog of Vrede.

 

Maar het is nog (lang)
 niet het einde! 


Wat van binnenuit aangetast is kan niet van buitenaf geheeld en gezond worden. Geen organisatie, geen mens... 

Een rotte appel in een mand zal ik uit die mand moeten halen.

"Rotte plekken" in mijzelf, mijn karakter... In mij zal "goede wil" moeten zijn...

We zijn vrije mensen. Vandaar. Geen "goede wil", dan zet de verrotting door. 

Dat wat met Kerst weer zal klinken: "Vrede op aarde" is het halve verhaal. Erachter staat : "Voor mensen van goede wil". 

"Vrede op aarde"... daar zijn we nog heel ver vandaan. Toch kan ik het wel zo uitspreken wanneer ik besef dat mijn fysieke lichaam tot de aarde behoort. "Stof zijt gij en tot stof zal je terugkeren". In dit "stoffelijk" lichaam woon ik nu.


 Wanneer ik "van goede wil" ben kan ik nù al dit "Vrede op aarde" - in mijn fysieke lichaam - beleven. Temidden van de chaos. 

Dàn zal ik ook de atmosfeer wat kunnen "reinigen" misschien... Een "tegengif".... 

Ben ik oprecht "van Goede wil"? 

Wil ik "Oorlog of Vrede"? 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....