Een volgende stap of...

 Pas op de plaats... 

Omstandigheden kunnen je dwingen te handelen.

Maar ook zonder omstandigheden kan je moeten handelen.

Maar het handelen om het handelen is een vlucht.

Een pas op de plaats op het verkeerde moment kan achteruitgang betekenen.

Voortijdig spreken kan een ramp betekenen. Te lang zwijgen kan dodelijk zijn.

Het juiste moment afwachten kan ook al een misser zijn omdat ik niet altijd vantevoren kan weten of het moment "juist" is.

Nu wanneer je dit overdenkt kan je radeloos worden. Maar dat is niet nodig. Met wat oefenen en wat moed en vertrouwen kan je leren luisteren naar je "innerlijke" stem. Niet de stem van een ander want dat werkt niet.

Het is een spannend avontuur want wij zijn zo gewend naar adviezen, naar raad van anderen te vragen en te luisteren. We wikken en we wegen, we "vergaderen" en we vragen. Een nachtje erover slapen... Nou ja dat geloven we ook niet heel erg.

Ik heb geleerd dat hoe langer ik denk over een "ingeving" hoe verwarder ik raak. Eerst weet je gewoon wat te doen. Al snel komen er allerlei twijfels en argumenten en de overbekende "ja maars".

Het probleem is en tegelijk wel leuk dat je wéét wat te doen maar je weet niet wat de gevolgen kunnen of zullen zijn. En voor dat laatste schrikken we dan terug. 


Misschien bedoel ik dit wel. 








Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....