Lockdown en vrijheid.

 



Nederland op slot. Dat is een gegeven. Leuk of niet leuk. Voor heel velen een regelrechte ramp. Wat dat betreft ben ik bevoorrecht. Ik kan rustig thuisblijven. Vervelen zal ik me niet. Geen financiële ramp zoals voor veel anderen.

Die mensen voor wie het ècht crisis is.... misschien toch ook dit verhaaltje. Maar mensen zoals ik kunnen toch ons steentje bijdragen vanuit onze "lockdown" om wat licht te brengen in de duisternis... 


Natuurlijk kunnen we de komende weken in de Kersttijd thuis gaan zitten sippen over wat allemaal niet kan. Over dat ik hier alleen zit. De hele kerst en oud en nieuw verpest. Misschien nog niet eens echt nodig ook. 

Houvast. 

Goed beste mensen dat wordt dan een Kerst zónder licht in de duisternis. Misschien komt dat wel doordat we nog altijd veel te veel het licht hebben gezocht buiten ons. We zijn "feest vieren" verleerd. En misschien is deze toch wel onverwachte lockdown  wéér een kans om nu te gaan zoeken waar we het licht kunnen vinden. In ons. Een tijd voor stille en diepe bezinning. Alleen. 


De laatste Adventsweek zouden we kunnen gebruiken om dit voor te bereiden. Niet gaan sippen en mopperen en klagen maar er tegenaan! Niet wegzakken in een depressie. Niet terugvallen in een (oude) verslaving. Actief innerlijk aan de slag. 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....