"Reden van bestaan"...

 


Deze morgen een interessant ontwaken. Het lijkt een vervolg op gisteren waar ik schreef over "gekantelde kantelen". 

Daar werd ik niet mee wakker. Maar wat ik "zag" was een zwarte kroon. Niet op iemands hoofd maar gewoon wat "los" in de lucht. Nu, dat was nog niet echt interessant.

Maar even later kwam daar het woord "bastion". Nu weet ik wel zo ongeveer wat een bastion is maar ik ging toch eens naar  "vriend Google". En toen werd alles plotseling veel belangwekkender.


Vijf onderdelen!! 
Dàt is boeiend. 
Kijk maar. 

Vervolgens kwam ik op de bekende Pentagram mèt Cirkel. Zonder cirkel... Nee, te kwetsbaar en het hangt net als die zwarte kroon wat in de lucht. 

"Vertrouwen". 
Betrouwbaar. 
(trouw) 






Hier kan je het al ervaren, 
de elementen zonder de
Cirkel. 
De "spirit" bovenaan
 verhelpt dat niet. 
Zonder de Cirkel eromheen
 valt het
Pentagram
 zo uit elkaar!!
 ☀ 


Het "Bastion" valt uit elkaar ook al is er een (noodzakelijke!!) verbinding
door de "courtine" met
 andere Bastions. 
 
 ☀ 

Dat geheel bestaat uit de elementen "samen-gehouden" door de Cirkel. 
☀️ 

Het Bastion heeft de Cirkel nodig om niet uiteen te vallen. 
☀️ 

Maar óók :
De Cirkel heeft
"iets"
nodig om "samen te binden".
Anders heeft
de Cirkel
geen reden van bestaan!!
🔥 


Goed, dit is wel leuk wat over te mijmeren deze Donderdag in de derde Adventsweek.

🌟  🌟 🌟 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....