Touwtje springen??


 Het is bijna wel zeker een ketterse kijk op deze afbeelding van Raphaël. Ik kan er niet anders van maken dan dat hij aan het touwtje springen is.

Nu, voordat ik "opgehangen" word bedenk : touwtje springen is spelen. Spelen is gezond. Raphaël geeft het goede voorbeeld zoals het "hoort"... 

Wat zou het fijn zijn wanneer deze nacht iedereen zou gaan touwtje springen. Vuurwerk mag niet gelukkig. Maar 2 aan 2 springen wel. Tegelijk trillen door al ons gespring alle stallen van de dieren open en dan zijn we in één klap af van oa de vogelgriep. Varkens blij met hun staart nog aan het lijf, koeien met hoorns huppelen de weide in enzovoort. Kippen hebben hun gehele snavel nog. 


Voordat ik nog een keer gehangen word : Ik ben niet van het Dierenbevrijdingsfront of zo. Maar niemand kan toch bezwaar maken tegen een Kerstnacht met wat gezond verstand? 



Touwtje springen is niets anders dan de boel wat opschudden dus ook onze hersenen. Misschien wordt veel over 12/13 dagen dan wel wat anders. Zelfs Rutte merkt dan dat je wel altijd als een slang je huid kan afstropen. (Hij heeft vandaag  zijn  (on)geloofsbelijdenis afgelegd geloof ik. Zijn Kerstboodschap misschien. Misschien eerlijk maar....) 

Vorige week zei hij ook al zoiets. Op zijn leeftijd (56) verander je niet meer... Dooddoener en ik zou hem graag bij mij uitnodigen dan kan ik hem een paar tips geven 🤩 Ik heb wel wat te vertellen hoor. Het is gewoon een discriminerende opmerking... Leeftijdsdiscriminatie.. 

Maar ik weet ook dat ongeloof veel in de weg kan zitten. Pfff. 






Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....