"Christelijk"?

 Nee, voor mij geen zg. "christelijke" aardigheidjes meer. Laat wie zich Christen wil noemen, wie zich Christen dùrft noemen zich eerst maar eens "christelijk" gaan gedragen, christelijk gaan spreken...

~~~

Natuurlijk spreek ik hier vanuit mijn "christelijke" achtergrond. Maar hetzelfde kan ik zeggen van mensen van welke religie dan ook. Maar daar mag ik mij verder als "buitenstaander" niet over uitlaten verder omdat ik te weinig eigen ervaring heb met deze gelovigen.

~~~

Met zg. Christenen des te meer. Mijzelf inbegrepen. Wie mij kent en dat is sinds enkele jaren niemand meer, maar laat ik zeggen : "Wie mij zou kennen kan weten dat  daar waar ik kritiek lever ik mijzelf nóóit buitensluit. Altijd tegelijk de "blik naar binnen"..."Hoe is dit bij mij?"

~~~

Probleem is echter dat wanneer ik wacht tot ikzelf volmaakt ben ik nog vele levens voor mij heb voor ik ook maar iets kan zeggen.

~~~

Zo, het weekend zit er weer aan te komen. Dan lijkt er altijd "iets in de lucht te gaan hangen". Misschien het "christelijke" nietszeggende sausje.

~~~

 Misschien wordt er op zondag wel het meest "christelijk" gevloekt. Ongemerkt... en dat is het ergst...!!! Wat een zegen zou het zijn wanneer heel veel woorden niet werden uitgesproken speciaal op zondag. In plaats daarvan een stille meditatie.

~~~

"Spreken is zilver, zwijgen is goud" 

op ZON -dag. 

Een ZON-dag met niet slechts een "gouden randje".


PS

De kerk, welke dan ook, heeft veel weg van de Belastingdienst. Sta je eenmaal op een "zwarte lijst" kom je er niet meer vanaf. Al is het nog zo onterecht... dat doet er niet eens (meer) toe!!! 

Erop geslingerd door deze of gene en

Tel uit je winst... 

In deze gevallen je verlies. Dat wil zeggen.... 🤔

***

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....