De pestlijders.

 



Zij die door een malloot op een "zwarte lijst" geslingerd zijn zoals een politieagent jou en mij op de bon slingert, dit laatste meestal wel terecht overigens, zij zijn geworden als de ouderwetse pestlijders. Iedereen mijdt deze pestlijders want..Je kon zelf eens besmet raken!! Waar het stinkt heerst de pest. Zoiets als "Waar rook is is vuur"!!  "Bel om de nek" net als die koeien in Zwitserland.. Je weet wel die van de chocolade... Nu zijn die bellen er niet om soortgenoten uit de buurt te houden. Bij de pestlijders is dat anders... "Blijf uit mijn buurt!! " moet deze bijna zelf schreeuwen en anders doen de anderen dat wel. "Weg, weg, weg. Gevaar! Blijf uit de buurt van dit stinkende schepsel". 


Doet ook wel wat denken aan deze jaren met ons Coronavirus. Het begon met een masker, handen stuk wassen, anderhalve meter uit de buurt van een ander blijven...behalve als het een nicht(je) was😂... of zo. Tot injecties en een soort Q - code die ik ook bijvoorbeeld gebruik bij mijn Wi-Fi... 

Dankzij Poetin wordt alles opeens weer fijn gewoon. Carnaval staat voor de deur dus dat komt mooi uit. Mijn buurvrouw danst er al vrolijk op vooruit. Nou ja maar eens zien hoe dat straks is wanneer alles weer ècht "normaal" is 🤔...op een paar dingetjes na. Maar goed je moet er iets voor over hebben hè. Poetin voor z'n "landjepik", en wij voor ons "Carnavalsfeest" .. Of welk feestje dan ook. We nemen het ervan zolang het kan. Je leeft maar één keer... Toch?! 

Nouja, hoe ik hier nu weer bij kom weet ik niet precies. Ik mijmerde wat over onze Heilige Franciscus van Assisi waar nogal wat Christenen mee "weglopen". 

Ik legde een link tussen oa. de "zwarte lijst" en de ontmoeting van Francisus met de melaatse. Francisus moest wel even slikken... Maar hij keerde zijn paard, steeg af en kuste de melaatse. De melaatse hoe die dat ervaren kan hebben laat zich raden. De gevolgen voor Francisus zelf... 🎶🎶🎶

Mijn gedachten gingen ongeveer zo: Zij die anderen op een zwarte lijst zetten, of dat nu een belastingambtenaar of een kerkelijke ambtsdrager is of weet ik wie... Ik dacht : Zij vergeten één ding!  Er zal altijd een Franciscus opstaan vroeger of later zoals bij de toeslagenaffaire bijvoorbeeld een Pieter Omtzigt. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....