De énige weg...Véle wegen!

 Er zijn slechts heel weinigen die dit respecteren. Mijn religie, mijn geloof, mijn weg is de enig juiste, dat lijkt toch te vaak de boodschap te zijn die we verhuld of onverhuld uitspreken of uitstralen. 

*

Misschien schreef ik ook dààr over gisteren in : "De lege kop en het lege hoofd"1en2. 

*

En hier wordt door Gandhi gesproken over het "warme" hart. Misschien mag je zeggen het "levende" hart. De kern van de religie, de kern van het geloof. Wèlk geloof dan ook, welke religie dan ook.

 Zo'n hart, 

alleen zo'n hart 

bereikt God 

èn

 bereikt de ànder. 

Alleen zo'n hart lééft in (de) Waarheid. 

Alleen zo'n hart is in de Liefde.

 Alleen zó kan er ook vertrouwen zijn in elkaar. 

Alleen kan er respect èn waardering zijn voor de weg van de ànder. 

Dàt is "Vrijheid". 

* * * 

De énige weg naar het hart van God èn naar het hart van de medemens gaat via vele wegen! 
Respect, tolerantie, openheid, vertrouwen, vrijheid zijn slechts zo te bereiken.
Nóóit door mijzelf af te grenzen.
Nóóit door te verdwijnen in mijn eigen "bubble". 


Wil ikzèlf serieus genomen worden, dan zal ik moeten beginnen met mijzelf serieus te némen! 

Alleen zó ben ik geloofwaardig = Het geloof en het vertrouwen van de ander waard. 

* * * 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....