De Koning en Poetin. n

Weer zo'n merkwaardige opmerking.

Onze Koning die op dit moment laag scoort hier.

Wat zegt hij daarover vandaag op Koningsdag? 

Peilingen zeggen hem niet zoveel. Okay, gelijk heeft ie.

Dan gaat hij verder dat hij opbouwende kritiek goed vindt en nodig. Misschien zegt hij nog dat hij zich daar wel iets van aantrekt, om te eindigen met dat als er geen opbouwende kritiek meer is en hij niet "luistert" we eindigen als Poetin en dat willen we niet. Zoiets.

Dit slaat nergens op maar ik bezondig me niet aan een foto van een poos geleden. Dit is fijn "onschuldig". Eeeehhhh.... Of toch ook weer niet zo erg? 
🙏


*

Er gebeurde iets in mijn maag toen ik het hoorde. Een teken om even over deze uitspraak na te denken.

Misschien was het door de nadruk op het woordje "opbouwend". "Opbouwende kritiek" is welkom maar....gewoon kritiek.....

Hierbij denk ik ook vaak of het opbouwend is of niet hangt toch ook van de ontvanger af. Èchte kritiek heeft niet de bedoeling een ander onderuit te schoffelen. Dan heb je het over iets geheel ànders. 

Maar wanneer iemand iedere kritiek ervaart als "onderuit gehaald worden".... Ja dan word je zomaar een soort Poetin.

* * * 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....