Het verschil....




Blijkbaar ben ik niet de eerste die nadenkt over het verschil tussen een vangnet en een fuik! 
Nu dacht ik daar niet over in verband met mijn pensioen. Meer zat ik al wevend te mijmeren over "sociale vangnetten" die ook héél gemakkelijk tot fuiken kunnen worden. Per ongeluk of bewust. 
*
Misbruik ligt altijd op de loer. Hoe vaak hoor je daar niet over bij ouderen. 
*
Volgens mij komt dat wanneer anderen menen het recht of een soort "heilige plicht" te hebben te zorgen voor een vangnet voor iemand  zonder medeweten, zonder instemming, laat staan met de wil van deze mens.

 Al gauw kan het worden en is het van begin af aan, tot ongeoorloofde inmenging in het privéleven. 
En deze mens is "vogelvrij". Een prooi voor iedere kat die zin heeft in wat voor "hapje" dan ook. 

En deze mens is de lastige, de onredelijke, de ondankbare!!! wanneer hij/zij in verzet komt! De rollen worden dan héél bewust omgedraaid!!!

*
En zo nadenkend weet ik dat mijn gevoel al een aantal jaren, een fuik te zijn in gezwommen klòpt!!!

En ik wéét nu ook wat de gevolgen van dit zogenaamd goed bedoelde vangnet zijn. Het wàs een fuik onder het mom van een "vangnet". Toen verzet kwam waren de "rapen gaar". 

Vanaf dàt moment leek àlles geoorloofd! Niets werd en wordt geschuwd.
Liegen, intimidatie, vernederen, manipulatie, roddel en achterklap. Om maar iets te noemen. 

***



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....