Mis-leiders!

Tegenwoordig durf ik dit wel te zeggen.
Voor deze mensen kan ik geen enkel respect voelen.
 Voorgangers , geestelijken zijn in zo'n geval geen leiders maar regelrechte misleiders. Daar kan ik alleen maar openlijk en luid en duidelijk afstand van nemen.
Ook dàt is een plicht.
*
We mogen ons niet in slaap laten sussen door
 "mooie" woorden.
*
Woorden zijn woorden. Het gedrag moet overeenkomen met die woorden. 

"Bid en werk"
 betekent wél dat die twee elkaar moeten "dekken".
  Mijn werken, mijn gedrag kàn niet tegengesteld of in strijd zijn met mijn bidden. 

**

In bepaalde christelijke kringen klonk/klinkt de kreet:
" Volg de meerderheid niet in het kwaad".
*

Misschien moeten we het zo langzamerhand wel omdraaien:

 "Laat de méérderheid de mìnderheid,
 de mis-leiders niet volgen in het kwaad".

"De wereld" is niet gevaarlijk, de mis-leiders zijn dat. Zij zijn het die "de gehele wereld mis-leiden".


***



Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....