Verwarrend.


Diether Lauenstein...1914-1990.

Naar vuile verhalen ben ik niet op zoek. Laat dàt voorop staan!!
Vanmorgen loop ik zomaar tegen dit verhaal aan. Op zoek naar iets totaal anders! En ik zit te knipperen met mijn ogen.

Schokkend het verhaal, voor mij van déze geestelijke in de Christengemeenschap/Antroposoof en zijn rol in Namibië

In het licht van mijn ervaringen de laatste jaren...Ik weet niet. Het is verwarrend. 

*

Van belang lijkt mij wel ook dit soort verhalen te vertellen. 

Het maakt voor mij wel duidelijk hoe kritisch we moeten zijn. Dat is iets ànders dan gemakkelijke en goedkope kritiek leveren. Dat wordt kritische mensen graag verweten. Zij zouden "altijd zo negatief" zijn.

Maar zij brengen aan het licht dat wat niet deugt....ook of juist in "eigen kring". Zij zijn vaak het "licht in de duisternis". Reden genoeg om ze serieus te nemen. 

***
Onder andere :

https://Anthrowiki.at/ Diether Lauenstein 

PS.
Natuurlijk is mij bekend dat er meer "deugnieten" rondliepen en rondlopen tot in onze tijd.

Het zal nóóit wennen. 
Het màg ook nooit wennen!!!

+

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verleden, heden, toekomst (nú)!

Stoppen met liegen....